534432.jpg

Vihdoin saan postattua jo viikon valmiina olleen jakkuni! Kuva on hätäinen otos eilisessä räntäsateessa viiden ½-8 vuotiaan lapsen mellastaessa sisällä keskenään.Tätä siis olen koko kevään tehnyt keskiviikko iltaisin opistolla. Työtunteja on kertynyt aivan valtavasti ja jos niille edes jonkinmoisen palkan laskisi ja ynnäisi materiaalikustannuksiin niin tokkopa malttaisin jakkua käyttääkään!

Materiaali on hiekan värinen villa-silkki-tweed. Hintaa kankaalla oli 18,90e/metri, yhteensä materiaaleihin meni noin 65 euroa vuorineen ja nappeineen. Mallin otin vuoden 2006 Burdan numerosta 11.

Työ oli kyllä liian vaativa minulle! Ilman ammattitaitoisen opettajan apua en olisi ikinä saanut jakkuani valmiiksi. Kiitokset siitä hänelle! Opettajan avullaan pystyin ylittämään itseni huikeasti. Kovin usein olin näet kankaanpaloineni aivan ulalla ja englanninkieliset ohjeet eivät tässä työssä minua paljoa auttaneet. Hämmästyttää edelleenkin kuinka monesta osasta jakku oikein muodostuu ja nyt katsonkin takkeja íhan uusin silmin.

Tunnustettakoon että ihan pikkuisen on vielä käsin ompelemista vuorin kääntöaukoissa ja kainalossa. Jospa illalla telkun edessä saisin itsestäni sen verran irti.

Neulovat ja virkkaavat siskot hoi! Ehdottakaapas jotain mukavaa kolmiohuivin ohjetta. Syksyllä voisi olla mukava pukea (luonnon)valkoinen huivi jakun päälle. Ja nyt olisikin aivan passeli aika aloittaa huivin valmistus jotta se valmistuisi syksyksi myös. Ei mitään vaikeaa mallia kuitenkaan, siitä on hirmuisesti aikaa kun olen pitsiä kutonut. Virkkaaminen voisi olla helpompaa.